בעל עסק מהו הבידול שלך ?

מה יעזור לך להשיג בולטות ויתרון תחרותי בעיני הצרכן , 

באופן כזה שלא ישאיר ספק בכך שאתה לא כמו כולם !!!

השוק העסקי רווי מתחרים אשר מוכרים מוצר/שירות הזהה לשלך . רוב העסקים בשוק הישראלי יסגרו תוך 5-6 שנים , כאשר אחת מהסיבות הבולטות לכך היא:  עסקים אשר לא חרטו על דגלם מהו הבידול העסקי שלהם , ולא נתנו לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם בהירות לגבי הערך המוסף שהם נותנים אל מול המתחרים הנותנים שירותים הדומים לשלהם!

אחת הבעיות השכיחות היא במצב שכזה, כאשר כולם מוכרים מוצר זהה , ללא פרמטרים מבדלים , יעשה הלקוח שיקול פשוט ויאמר לעצמו, אם הכל אותו הדבר אז למה לי לשלם יותר ?  ובכך יעשה בחירה על סמך מחיר ולא על פי הערך המוסף האמיתי שמביא בעל העסק.

בהחלט לא פשוט למצוא מה מבדל את העסק שלי על פני האחרים , אך התשובה מתבקשת גם עבור עצמי כבעל עסק בכדי לייצר תכנית מכירה ואטסטרטגיה עסקית מדוייקת ונכונה ! ויותר מכך עבור לקוחותיי אשר יהיו מודעים לערך המוסף שאני נותן ויבחרו בי מבין כל יתר המתחרים לתת מענה לצורך שלהם!

על מנת להבין מהו הבידול העסקי שלכם, ולייצר אחד כזה,  תשאלו את עצמכם 2 שאלות:

האחת כבעל עסק – למה שיבחרו דווקא בי? ומהן מגמות השוק בתחום בו אני פועל?

השניה כלקוח פוטנציאלי – הכנסו רגע לנעלי הלקוח העתידי שלכם ותענו באופן כנה האם הייתם בוחרים בכם כעסק ? מהן התועלות שהלקוח מקבל מהמוצר / השירות שלי? ומהו הצורך /הכאב העיקרי של קהל היעד שלי ? וכיצד אני עונה עליו? למעשה כאשר אנחנו מחפשים קהל יעד נסתכל על היתרון שלנו כעסק על פני מה חסר בשוק. אם נתמקד בחסרון מסויים ופה נציב את היתרון היחסי שלנו – כך נוכל להשיג עבורנו בולטות ובידול .

כדי לעזור לכם עוד יותר להתמקד בבידול העסקי שלנו כמוצר/שירות נשאל :

א. במה אנחנו נבדלים ממוצרים דומים ?

ב. כיצד ניישם את השוני שלנו מאחרים ?

ג. כיצד הבידול שלנו בא לידי ביטוי ? האם בשירות ? האם בשיווק ? האם באופני ומיקום המכירה ? האם במחיר?  או האם מבחינת ערכיות המוצר ? (מוצר יוקרה, מוצר חדשני, מוצר ייחודי).

אוסיף מספר דוגמאות וכאן כבר לא יהיה לכם ספק בכוונתי למהו בידול :

מאמנת כושר – ממיתוג של מאמנת כושר פרטית, למאמנת כושר לילדים בעלי קשיים חברתיים .

מעצב בגדים – ממעצב בגדי ערב לנשים , למעצב בגדי ערב לנשים בגיל השלישי ושעות פתיחה משש בבוקר.

עורך דין – עורך דין בתחום החוזים , לעורך דין בתחום החוזים לדוברי רוסית.

יועץ עסקי – מיועץ עסקי כזה שיבנה לך אסטרטגיה וימנף אותך , ליועץ עסקי המתמחה בשוק ההיטק בחברות גלובליות.

ולסיכום: לא תמיד קל לנו למצוא את הבידול לעסק שלנו , לעיתים אנחנו צריכים להעזר במישהו חיצוני ואובייקטיבי שיידע למקד אותנו בכדי שנוכל להשיג את הבולטות שאנחנו מייחלים לה , את הלקוחות הפוטנציאלים שיבחרו בנו על פני המתחרים ולהגדיל ולמצות את יכולות הריווחיות שלנו .

אם אתם עדין שואלים את עצמכם מהו היתרון היחסי שלי מעל המתחרים שלי ? מהו הבידול שלי ? ועל איזה ערך מוסף וצורך אני עונה כבעל עסק ?

מוזמנים ליצור איתי קשר ואשמח לדייק אתכם עם חותמת להצלחה !